۰۹۱۲۶۱۸۸۱۰۴ - ۰۹۱۲۱۰۲۷۹۱۰ - ۰۹۱۰۱۰۲۷۹۱۰

چگونه مبلمان اداری را بچینیم؟

white

اگر صاحب اداره ای برای کار کردن هستید، چگونه چیدن مبلمان اداری بسیار اهمیت دارد. چه آنکه یک مبلمان اداری در داخل خانه بچینید و یا به محل کار جدیدی بروید و یا حتی اگر در یک اداره برای مدتی مانده اید، باز هم به این تغییر چینشمبلمان اداری خود نیاز دارید. ملاحظات خاصی وجود دارد که در چینش مبلمان اداری باید آن ها را در نظر بگیرید:

 

دستورالعمل ها

1. هدف چیدمان مبلمان اداری خود را تعیین کنید. مشخص کنید که چرا در حال تعویض و یا بهبود چینشمبلمان اداری خود هستید؟ آیا می خواهید فضایی دوستانه تر با مشتری ایجاد کنید، یا می خواهید بهره وری کاری خود را بالا ببرید و یا اصلا تنها دلیل شما بحث زیباییست.

2. اندازه ی مبلمان اداری و اتاق خود را بگیرید. مساحت اتاق خود را با اندازه گیری دیوارها و ضرب طول اتاق در عرض آن بدست بیاورید. زمانی که هم مساحت مبلمان اداری خود را دارید و هم مساحت اتاق را، می توانید تمهیدات لازم برای چگونگی محل قرار گیری وسایل بدون دردسر را اجرا کنید.

3. اول از همه میز اداری خود را جاسازی کنید. میز کاری شما مهم ترین بخش مبلمان اداری بحساب می آید چرا که قرار است روی آن کار کنید. همگام با هدف خود، میز را در محل مناسب قرار دهید، اگر برای بالاتر بردن کارایی این کار را انجام می دهید، پس میز را نزدیک پریز ها و وسایل برقی قرار دهید تا به راحتی به برقق دسترسی داشته باشد. همچنین می توانید میز خود را نزدیک پنجره قرار دهید تا از نور کافی بهره مند شوید.

4. بیشترین وسایل و یا الزاماتی که از آن ها بیشتر استفاده می کنید را نزدیک میز اداری خود قرار دهید. اگر در طول روز باید بارها از پرینتر استفاده کنید، آن را نزدیک میز خود و فایل های کاری قرار دهید ، کشویی را هم برای فایل ها در نظر بگیرید. این کشو را در نزدیکی ترین محل خود قرار دهید تا در موقع لزوم با چرخشی، به فایل ها دسترسی داشته باشید.

5. برای برگزاری جلسات و یا مشتریان، صندلی هایی بچینید. چند صندلی نزدیک میز اداری خود قرار دهید تا هم به کار برسید و هم برگزاری جلسات را مدیریت کنید.

 

لیستی از مبلمان اداری

اگر در حال اجرای تنظیمات فضایی اداری با بودجه ی کم هستید، باید یک لیست “ضروریات” را تهیه کنید. در این لیست شما حتما باید حداقل وسایل بسیار ضروری برای فضای کار را تهیه کنید که در این صورت هم پول و هم زمان خرید را مدیریت کرده اید. با در نظر گرفتن کاری که در حال انجام آن هستید می توانید تمام تجهیزات مورد نیاز خود را در این لیست بگنجانید.

 

کمد کار

یکی از مهم ترین وسایل مبلمان اداری در بیشتر فضای اداری، کمد کار است. بنا بر کاری که انجام می دهید، یک میز مطابق با معیار عرف می تواند بهترین گزینه باشد. اگر صنعتگر و یا هنرمندید، ممکن است به میز بزرگی برای استفاده ی راحت تر از وسایل کاری خود داشته باشید. ببینید که آیا یک جایگاه ذخیره ی وسایل درر کنار میز خود نیاز دارید یا خیر، برای مثال برای کتاب های مرجع و یا ابزاری که متناوبا از آن ها استفاده می کنید. اگر واقعا به چنین چیزی نیاز دارید، باید کمدی باا دراور و کشوهای فراوان برای نگهداری ملزومات تهیه کنید.

وسایل نگهداری

نوع وسیله ی نگهداری که شما نیاز دارید به تجهیزاتی که معمولا از آن ها استفاده می کنید بستگی دارد. یک میز با چینش عرف شاید بهترین گزینه باشد. اگر نویسنده اید، برای مثال شاید به یک قفسه ی کتاب ساده برای نگهداری کتاب های مرجع و پرینتر نیاز داشته باشید. یک هنرمند الیاف نیاز به کشویی برای نگهداری فیبرها و مکانی برای نگهداشتن چرخ خیاطی و قفسه های زیادی برای نگهداری وسایلی چون نخ و سوزن دارد. اینکه آیا یک قفسه ی ساده یا ماژول چند قسمتی برای شما مناسب است یا نه کاملا به کاری که انجام می دهید بستگی دارد.

وسایلی برای نشستن

یکی از حیاتی ترین بخش های مبلمان اداری، صندلی ها به شمار می روند چرا که برای مدت زمان مدیدی شما بر روی آن ها خواهید نشست. در این صورت، شما به یک مکان راحت برای نشستن با امکانات مکفی دارید. یک صندلی با ارگونامی درست و خوب می تواند از درد قسمت پایین کمر بعد از نشستن طولانی مدت بکاهد. ویژگی هایی را که باید در نظر داشته باشید، توان تنظیم طول صندلی، حمایت از کمر و طول و عرض متناسب برای صندلیست.

فضایی برای همکاری

اگر طرح برگزاری یک جلسه در فضای اداره خود را دارید، حتما باید مکان های اضافی برای نشستن مهمان ها را هم لحاظ کنید. اگر برای محیط کار از یک میز بزرگ استفاده می کنید، شاید تنها میاز به دو صندلی داشته باشید. با میز کاری و محیط کار کوچکتر، شاید بخواهید یک میز کوچکتر دیگر را در داخل اتاق برای زمانی که قصد همکاری با دیگران را دارید، قرار دهید.